Enerjide yerli üretim için işbirliği protokolü imzalandı


Enerjide yerli üretim için işbirliği protokolü imzalandı

ETKB, BSTB VE TÜBİTAK arasında işbirliği protokolü imzalandı
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile TÜBİTAK arasında işbirliği protokolü imzalandı.
Protokol ile termik ve hidroelektrik santral tasarımı, nükleer santral üretimi ile yenilenebilir enerji kaynaklarından üretim teknolojileri gibi alanlarda çalışmalar yapılarak bu alanlarda yerli üretim gerçekleştirilmesi hedefleniyor.
Protokol için düzenlenen imza töreninde konuşan Bakan Taner Yıldız, yerli ve yenilenebilir enerji kaynakları alanındaki yatırımların bu teknoloji sahiplerinin genelde batılı ülkeler olması nedeni ile ithal kaynaklar ile yapılmaya sağlanmasının bir paradoks olduğunu ve aşılması gerektiğini söyledi.
Enerji Bakanı Yıldız konuşmasında imzalanacak protokol ve yapılacak yatırımlarla sadece rüzgar enerjisi alanında karar verilmiş ve lisansa bağlanmış yatırımlarda minimum 15 milyar dolarlık bir ithalatın önünün kesilebileceğini iddia etti.
TÜBİTAK Başkanı Yücel Altunbaşak ise protokol sayesinde 10 yılda enerjide yerli üretimin en az yüzde 20 artacağını söyledi.

kaynak : http://www.yesilekonomi.com/yenilenebilir-enerji/enerjide-yerli-uretim-icin-isbirligi-protokolu-imzalandi

Yorumlar